diumenge, 18 d’octubre del 2009

El periodista total i el mestre total


Aquest divendres i dissabte passat he pogut assistir a les Jornades de Periodisme Digital a l'Escola, oraganitzades pel Departament d'Educació, la Universitat Autònoma de Barcelona, Omnium Cultural i Vilaweb. Han estat dos dies interessants. Bàsicament hi volia anar per veure cap on van col.legues meus en aquest món digital. Això ho vaig poder constatar el divendres a la tarda. Em vaig alegrar perquè estem al nivell general del què fan altres escoles!
D'altra banda podria treure diferents conclusions de les jornades: tant els periodistes com els mestres ens hem posat tard les piles per pujar al vaixell del món digital i els pocs que hi som naveguem sense rumb.
Escoltant diferents taules rodones reflexiono que en un món tant especialitzat i competitiu com el que vivim ara sembla ser que el prototip de periodista i mestre que tirarà endavant és aquell que sigui TOTAL: que domini la càmara de filmar, la fotografia, l'entorn 2.0 en el cas dels periodistes i el que tingui nocions d'anglès, d'informàtica, de psicòleg en els mestres. No sé si anem bé, però de moment és així...
Finalment destaco la taula rodona de Salvador Cardús i Imma Tubella. Aquesta va posar el crit al cel en alguns moments d'alguns professors universitaris. Ep! hi estic d'acord. Moltes vegades assenyalem als mestres de primària i secundària i ens oblidem del què es cou a les universitats.
Hi hauria moltes més coses a explicar, però em quedo amb aquestes pinzellades. Si en voleu saber més a continuació us poso diferents enllaços que van cobrir els actes.