dimecres, 9 de juliol del 2008

Solucions si no aproves les oposicions!

Durant aquests dos anys que porto treballant a l'escola pública he constatat que el tema de treure les oposicions és extrem. És una cosa de vida o mort. Si no les tens pots caure com un raro i els que les tenen t'expliquen excel.lècies.
Crec que no n'hi ha per tant! Vaig estar més de 10 anys sense treballar a l'escola pública (tampoc a la concertada o privada) i crec que vaig agafar la base que tots hem de tenir (i que la tenim!). Molts anys en l'educació en el lleure. Salutacions a la gent de Vespella i dos en una escola pública de Califòrnia.
D'això us vull parlar i animar a tots aquells i aquelles que sou joves o us sentiu de marxar a veure món: altres tipus d'educació, de cultures, de gent, etc. El Ministerio d'Educació y Ciencia ofereix cada any places per treballar als EEUU i Canadà. Jo fa 9 anys vaig ser un d'aquest i vaig treballar a la Highland Elementary School d'Oakland (Califòrnia). Els inicis van ser durs, però amb el temps vaig anar fent passets en una escola amb dues ètnies diferents: afroamericans i llatins.
El projecte es va anar filant i vam acabar fent un tramat social dins l'escola: extraescolars, tallers amb pares, etc.
Doncs, des d'aquí us animo a provar-ho! Vinga feu les maletes...
Per cert estigueu atents cap al mes de novembre que és quan surt la convocatòria.